איך גוגל מתייחסת לתוכן שנוצר באמצעות AI?

פוסט זה בבלוג חוקר כיצד גוגל מתייחסת לתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית במנוע החיפוש שלה.
תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית הופך נפוץ יותר ויותר, וחשוב לבחון את ההשלכות של זה על קידום אתרים ודירוג אתרים.

פוסט זה יבחן את הגישות השונות שגוגל נוקטת כלפי תוכן שנוצר בינה מלאכותית,
כיצד הם משפיעים על קידום אתרים וכיצד בעלי אתרים יכולים לייעל את התוכן שלהם בצורה הטובה ביותר עבור מנוע החיפוש.

הפוסט מבוסס על פרסום רשמי של גוגל מתאריך ה- 08.02.2023:
https://developers.google.com/search/blog/2023/02/google-search-and-ai-content
(הפוסט המקורי של גוגל הוא באנגלית)

מהו תוכן שנוצר בינה מלאכותית?

תוכן שנוצר על ידי AI הוא תוכן שנוצר על ידי תוכנת בינה מלאכותית. זה יכול לכלול טקסט, אודיו, תמונות וסרטונים. דוגמאות לתוכן שנוצר בינה מלאכותית כוללות תרגומים אוטומטיים, סיכומי טקסט, תיאורי תמונות, הקלטות אודיו וקטעי וידאו. תוכן שנוצר בינה מלאכותית הופך לפופולרי יותר ויותר בשל יכולתו לייצר במהירות כמויות גדולות של תוכן.

איך גוגל מתייחסת לתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית?
בבלוג הרשמי של גוגל –  "Google Search Central Blog" הם כתבו כך:

"ב-Google, אנו מאמינים זמן רב בכוחה של AI לשנות את היכולת לספק מידע מועיל. בפוסט הזה, נשתף עוד על האופן שבו תוכן שנוצר בינה מלאכותית משתלב בגישה ארוכת השנים שלנו להראות תוכן מועיל לאנשים בחיפוש.

אנחנו מתגמלים תוכן איכותי, לא משנה איך הוא נוצר

מערכות הדירוג של גוגל שואפות לתגמל תוכן מקורי ואיכותי המפגין תכונות של מה שאנו מכנים E-E-A-T:
1. מומחיות,
2. ניסיון,
3. סמכותיות
4. אמינות.
אנו משתפים מידע נוסף על כך באתר How Search Works שלנו.

ההתמקדות שלנו באיכות התוכן, במקום איך התוכן מיוצר, היא אסטרטגיה שימושית שעזרה לנו לספק תוצאות אמינות ואיכותיות למשתמשים במשך שנים.
לדוגמה, לפני כ-10 שנים, היו חששות מובנים לגבי עלייה בתוכן בייצור המוני שנוצר על ידי בני אדם.
אף אחד לא היה חושב שזה הגיוני שנכריז בתגובה על איסור על כל תוכן שנוצר על ידי בני אדם.
במקום זאת, היה הגיוני יותר לשפר את המערכות שלנו שיתגמלו תוכן איכותי, כפי שעשינו.

התמקדות בתגמול על תוכן איכותי היא בליבה של Google מאז שהתחלנו.
זה ממשיך גם היום, כולל באמצעות מערכות הדירוג שלנו שנועדו להציג מידע אמין ומערכת ה- "תוכן המועיל" (helpful content) שלנו.

מערכת התוכן המועיל הוצגה בשנה שעברה כדי להבטיח טוב יותר שהמחפשים מקבלים תוכן שנוצר בעיקר עבור אנשים, ולא למטרות דירוג חיפוש.

כיצד אוטומציה יכולה ליצור תוכן מועיל?

כשמדובר בתוכן שנוצר באופן אוטומטי, ההנחיה שלנו עקבית כבר שנים.
שימוש באוטומציה – כולל בינה מלאכותית – ליצירת תוכן שמטרתו העיקרית היא לתמרן את הדירוג בתוצאות החיפוש מהווה הפרה של מדיניות הספאם שלנו.
לגוגל יש שנים רבות של ניסיון בהתמודדות עם אוטומציה בניסיון למשחק תוצאות חיפוש. מאמצי המלחמה בספאם שלנו – כולל מערכת SpamBrain שלנו – יימשכו, בכל מקרה של יצירת ספאם.

עם זאת, חשוב להכיר בכך שלא כל שימוש באוטומציה, כולל יצירת תוכן AI, הוא ספאם.

אוטומציה שימשה זה מכבר ליצירת תוכן מועיל, כגון תוצאות ספורט, תחזיות מזג אוויר ותמלול.
ל-AI יש את היכולת להניע רמות חדשות של ביטוי ויצירתיות, ולשמש כלי קריטי כדי לעזור לאנשים ליצור תוכן מעולה לאינטרנט.

זה עולה בקנה אחד עם האופן שבו תמיד חשבנו על העצמת אנשים עם טכנולוגיות חדשות. אנו נמשיך לנקוט בגישה אחראית זו, תוך שמירה על רף גבוה לאיכות המידע והעזרה הכוללת של תוכן בחיפוש.

העצה שלנו ליוצרים השוקלים יצירת תוכן AI

כפי שהוסבר, לא משנה איך אתם מייצרים את התוכן, אם אתם רוצים להופיע ראשונים בתוצאות החיפוש, עליכם לייצר תוכן מקורי ואיכותי אשר מכיל איכויות E-E-A-T (מומחיות, ניסיון, סמכותיות, אמינות).

יוצרים יכולים ללמוד עוד על הקונספט של E-E-A-T בדף העזרה שלנו ליצירת תוכן מועיל. בנוסף, עדכנו את העמוד הזה עם הדרכה לגבי חשיבה במונחים של "מי", "איך" ו- "למה" ביחס לאופן הפקת התוכן.

אם אתם יוצרים את התוכן שלכם בדרך כזו, בין אם אתם משתמשים בבינה מלאכותית או לא, זה יעזור לכם להישאר במסלול החיובי שאותו אנחנו מתגמלים".

(פורסם במקור על ידי דני סאליבן וכריס נלסון, בשם צוות איכות החיפוש של Google)

תקריב של צג מחשב עם לוגו של גוגל על המסך.
אילוסטרציה: תקריב של צג מחשב עם לוגו של גוגל על המסך.

מה זה אומר לנו בפועל לגבי יצירת תוכן AI?

בגדול, זה אומרת שלגוגל לא אכפת איך יצרת את התוכן – לא משתנה אם השתמשת ב- AI, אם שילמת לכותב\ת תוכן 10 אגורות למילה, אם כתבת את התוכן בעצמך, או ששכרת קופירייטר בעלות של מאות שקלים למאמר.
(ובתכלס, היום גם אין להם כ"כ דרך לדעת איך תוכן נוצר – במיוחד לא בעברית).

מה שאכפת להם זה שהתוכן יתן ערך מוסף לגולש – שילמד אותו דברים חדשים, יציג דברים בצורה ברורה (תמונות, טבלאות), ובאופן כללי יהיה ידידותית לבני אדם – לא רק למנועי חיפוש.
הם שמים דגש על מומחיות, ניסיון, סמכותיות, ואמינות – לכן – מומלץ שהתכנים יכתבו מנקודם מבט של אדם שסקר את הנושא, או מזווית ראיה של מישהו שהתנסה בנושא שמדובר עליו, וידע לתת לגביו מידע.

(אז למשל מאמר של "10 האטרקציות הטובות ביותר שביקרתי בהן בטיול האחרון שלי בבלגיה"
או:"10 האטרקציות הכי פופולריות ביוון לפי המחקר של משרד התיירות היוונית"
יקבלו יותר "אהבה" מגוגל מאשר סתם מאמר של "10 אטרקציות מומלצות באנגליה")

איור של רובוט באמצעות אלגוריתם של בינה מלאכותית.
אילוסטרציה: איור של רובוט באמצעות אלגוריתם של בינה מלאכותית.

שאלות נפוצות לגבי תוכן AI מהבלוג הרשמי של גוגל:
(מבוסס על הפרסום הרשמי של גוגל מתאריך ה- 08.02.2023)
https://developers.google.com/search/blog/2023/02/google-search-and-ai-content

האם תוכן בינה מלאכותית נוגד את ההנחיות של חיפוש Google?

שימוש הולם ב-AI או אוטומציה אינו נוגד את ההנחיות שלנו. בתנאי שהוא לא משמש ליצירת תוכן שנועד בעיקר כדי לתמרן את דירוגי החיפוש, דבר הנוגד את מדיניות הספאם שלנו.

מדוע Google לא אוסר על תוכן בינה מלאכותית?

אוטומציה שימשה זה מכבר בפרסום כדי ליצור תוכן שימושי. בינה מלאכותית יכולה לסייע וליצור תוכן שימושי בדרכים חדשות ומרגשות.

איך Google ימנע מתוכן AI באיכות ירודה להשתלט על תוצאות החיפוש?

תוכן באיכות ירודה אינו אתגר חדש שחיפוש Google צריך להתמודד איתו.
אנו מתמודדים עם תוכן באיכות ירודה שנוצרה הן על ידי בני אדם והן על ידי אוטומציה במשך שנים.
יש לנו מערכות קיימות כדי לקבוע עד כמה התוכן הוא מועיל ומקורי, והמערכות שלנו ממשיכות להשתפר באופן קבוע.

כיצד תתייחס גוגל לתוכן בינה מלאכותית שעלול להפיץ מידע שגוי או סותר קונצנזוס בנושאים חשובים?

בעיות אלו קיימות גם בתוכן שנוצר על ידי אדם וגם בתוכן שנוצר על ידי AI.
לא משנה איך התוכן נוצר, אנחנו מתעדפים תוכן באיכות גבוהה אשר מגובה במקורות אמינים, ולא מידע שסותר קונצנזוס מבוסס היטב בנושאים חשובים.

בנושאים שבהם איכות המידע חשובה ביותר – כמו מידע בריאותי, אזרחי או פיננסי – המערכות שלנו שמות דגש גדול עוד יותר על אמינות.

כיצד Google יכולה לקבוע אם נעשה שימוש בבינה מלאכותית לספאם בתוצאות חיפוש?

יש לנו מגוון מערכות, כולל SpamBrain, שמנתחות דפוסים ואותות כדי לעזור לנו לזהות ספאם.

האם תוכן בינה מלאכותית ידורג גבוה בחיפוש?

שימוש בבינה מלאכותית אינו נותן לתוכן תועלת מיוחדת. זה רק תוכן. אם הוא שימושי, מועיל, מקורי ומספק היבטים של E-E-A-T, הוא עשוי להצליח בחיפוש. אם לא, ייתכן שלא.

האם עלי להשתמש בבינה מלאכותית ליצירת תוכן?

אם אתה רואה AI כדרך חיונית לעזור לך לייצר תוכן מועיל ומקורי, אולי כדאי לשקול זאת. אם אתה רואה בינה מלאכותית כדרך זולה וקלה לדירוג במנועי חיפוש, אז לא.

האם עלי להוסיף שורות כותרת של מחבר לכל התוכן שלי?

אתה צריך לשקול להוסיף את שם המחבר כאשר הקוראים היו מצפים לכך באופן סביר, למשל, בכל תוכן שבו מישהו עלול לחשוב, "מי כתב את זה?"

כתזכורת, בעלי אתרים המופיעים בחדשות Google צריכים להשתמש בשורות כותרת ובמידע על המחבר. למידע נוסף: מדיניות חדשות Google שלנו.

האם עלי לציין שבינה מלאכותית כתבה את התוכן שלי?
(מקור – 
https://developers.google.com/search/docs/fundamentals/creating-helpful-content#how-the-content-was-created)

כאשר הקוראים קוראים את התוכן שלך, מומלץ לשתף אותם איך התוכן נוצר.
שיתוף פרטים על התהליכים המעורבים יכול לעזור לקוראים ולמבקרים להבין טוב יותר מה היה תהליך יצירת התוכן.

הנה כמה שאלות שכדאי לשאול את עצמך:

  • האם השימוש באוטומציה, כולל AI, מובן מאליו למבקרים באמצעות גילוי נאות או בדרכים אחרות?
  • האם אתה מספק רקע על האוטומציה או ה- AI ששימש ביצירת התוכן?
  • האם אתה מסביר מדוע אוטומציה או AI נתפסו כמועילים להפקת התוכן?

בסך הכל, גילויי נאות על מעורבות של AI יהיה שימושי במקרים של תוכן שבו מישהו עלול לחשוב "איך זה נוצר?"

human-3175027.jpg

סיכום

בסופו של דבר, האלגוריתמים של גוגל נועדו להעריך את האיכות והרלוונטיות של תוכן לפני הוספתו לאינדקס.
ככזה, אנשי קידום אתרים חייבים להבטיח שהתוכן שנוצר על ידי AI שלהם הוא באיכות גבוהה ורלוונטי לנושא הנדון.
בנוסף, חשוב גם לוודא שהתוכן מקורי ומכיל אלמנטים של מומחיות וניסיון ולא רק משחזר תוכן קיים. בנוסף, גוגל ממליצים גם לתייג תוכן שנוצר בינה מלאכותית ככזה (אבל לא חובה).
גוגל מציינים בבלוג שלהם שעל ידי נקיטת הצעדים הללו, גם תוכן שנוצר על ידי AI יתברג גבוה בתוצאות של מנועי החיפוש.

מערכת Lazy SEO עוזרת לבעלי עסקים ולמקדמי אתרים ליצור תוכן AI איכותי בעברית – כולל טבלאות, תמונות, והקראה קולית להעשרת התוכן – כל זאת כדי לעזור לך לעמוד בדרישות של גוגל לגבי תוכן AI איכותי ומועיל. בנוסף ניתן להשתמש במערכת כדי ליצור קישורים לאתר שלך בקלות ובמהירות.

מה היה לנו עד עכשיו?