עיצוב חנות לא מסתכם רק בסידור מוצרים על המדפים. למעשה, עיצוב חנות שנעשה כמו שצריך, יכול לצור חווית קנייה ייחודית. בכתבה הבאה, יוצגו טיפים פשוטים אך יעילים לעיצוב חנות. אם תבחרו ליישם אותם, תראו שהם לא רק יסייעו לכם במשיכת לקוחות לחנות אלא גם יגרמו ללקוחות לחזור שוב ושוב לחנות שלכם.
כמה מילים על העיצוב
בחרו פלטת צבעים, חומרים ואלמנטים עיצוביים המתחברים עם המותג שלכם. עשו כך גם עם פתרונות התצוגה בהם אתם עושים שימוש. נסו להשתמש בכמה שיותר פתרונות תצוגה בהם, מדפים לחנות, מתלים, סטנדים ועוד.
כמה מילים על הצגת המוצרים בחנות
לאופן הצגת המוצרים בחנות יש תפקיד משמעותי בעיצוב חווית הקנייה ובהשפעה על החלטות הקנייה. להלן הטיפים שלנו:
-חשבו מיהם הלקוחות שלכם ומה מושך אותם.
-חשבו איזה רגשות אתם רוצים לעורר אצל הלקוחות שלכם.
-חשבו על הפריסה של החנות. הדבר יקל על הלקוחות למצוא את מה שהם מחפשים תוך גילוי מוצרים חדשים.
-חלקו את החנות שלכם לאזורים שונים בהתבסס על קטגוריות מוצרים. כך תוכלו לעזור ללקוחות לנווט בחנות בקלות.
-השתמשו בטכניקות שיווק חזותיות אפקטיביות וכך תגרמו למוצרים שלכם לבלוט. לדוגמה, סדרו מוצרים לפי צבע כדי ליצור תצוגות מושכות ויזואלית. טכניקה זו יעילה במיוחד עבור פריטי אופנה, פריטים לעיצוב הבית ומוצרי יופי.
-קבצו מוצרים בסט של שלושה ליצירת תצוגה מאוזנת ואסתטית. מספרים אי זוגיים מעניינים יותר מבחינה ויזואלית ומושכים תשומת לב.
-הדגישו מוצרי מפתח. מדובר על מוצרים חדשים, פופולאריים או כאלה שיש לכם עליהם רווח גבוה.
-הניחו את מוצרי המפתח בגובה העיניים, מכיוון שזה המקום שבו הלקוחות ממקדים את תשומת לבם באופן טבעי. עבור מוצרי ילדים, מומלץ להתקין מדפים תחתונים כדי שיהיו בגובה העיניים שלהם.
-צורו תצוגת חלון מעניינת. תצוגת החלון של החנות שלכם היא הרושם הראשוני שיש ללקוחות פוטנציאליים, והיא צריכה להיות מתוכננת כך שתמשוך אותם פנימה.
-אל תצופפו מוצרים על המדפים, מכיוון שהדבר יכול להקשות על הלקוחות למצוא את מה שהם מחפשים.
-בקשו משוב מהלקוחות על החנות. השתמשו במידע זה כדי לבצע התאמות שישפרו את חווית הקנייה.
-נתחו את נתוני המכירות כדי לזהות אילו מוצרים מניבים ביצועים טובים ואלו עשויים להזדקק לשינוי מיקום או קידום טובים יותר.
כמה מילים לסיכום…
נמליץ לכם ליישם את כל הטיפים שהוזכרו לעיל וכך לשפר משמעותית את חווית הקנייה של הלקוחות שלכם וגם להגדיל משמעותית את היקף המכירות. העזרו בחברות המתמחות בשיווק פתרונות תצוגה. כך תוכלו לדעת באיזה לבחור, שכן יש המון פתרונות תצוגה כמו, מדפים, מתלים, סטנדים, מערכות שילוט פנים ועוד. לפני שאתם מתקשרים עם חברה מסוימת, בדקו עליה המלצות. תוכלו למצוא אותן בכרטיס העסק של החברה המופיע בגוגל. שיהיה בהצלחה!