חשיבותו של שיווק
פרויקטים כבר בשלב ההתחלתי
פרויקטים רבים
מתממשים בהצלחה על ידי יישום גישת ניהול פרויקטים סטנדרטית. שיווק פרויקטים הוא
מפתח מרכזי להצלחת הפרויקט. לעתים
קרובות הצלחה בת קיימא של פרויקט אינה מושגת למרות סיום פרויקט מוצלח. לאחר סיום
הפרויקט חסרה הקבלה של תוצאות הפרויקט. האנשים והיחידות הארגוניות הנוגעות בדבר
אינם מקבלים את התוצאה או, במקרה הגרוע, אף מפספסים אותה.
מהן הסיבות לאי
הצלחת הפרויקט?
התשובה פשוטה וברורה
מאוד: לא נעשה שימוש בשיווק פרויקטים הולם. לא בתוך החברה ולא כלפי חוץ. שיווק פרויקטים הוא מפתח מרכזי
להצלחת הפרויקט. פרויקטים רבים מתממשים בהצלחה על ידי יישום פורטפוליו רחב של
שיטות ניהול פרויקטים וגישה סטנדרטית לניהול פרויקטים. עם זאת, לאחר סיום הפרויקט,
יש חוסר קבלת התוצאות הרצויות. המחקר
הסיבתי של מקרים ידועים רבים מלמד שהבעיות נגרמו בשלב הראשוני של הפרויקט. מידע על מטרות ותכני הפרויקט לא
הועבר בצורה רחבה מספיק.
לא פעם הייתה חסרה
אסטרטגיה ליישב את הדרישות מסביבת הפרויקט עם האינטרסים של הפרויקט. שיווק פרויקט ממלא תפקיד מרכזי
במיוחד בכל הפרויקטים של החברה.
למידע נוסף בתחום של https://channel22.co.il/%d7%a7%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%aa-%d7%9c%d7%99%d7%93%d7%99%d7%9d/ וחשיבות ו של שיווק פרויקטים כבר בשלב ההתחלתי מומלץ להעיף מבט ב- channel22.co.il
מטרות של שיווק
פרויקטים
·
עיצוב
אקטיבי של יחסי בעלי עניין בסביבת הפרויקט
·
ליצור
הבנה וקבלה למטרות הפרויקט ולהליך הפרויקט
·
הבטחת
תמיכה מקבוצות מפתח בסביבה
·
הימנעות
ופיזור מוקדם של מתחים בין פרויקט לסביבה
·
עיצוב
וקידום מידע ותקשורת
·
זיהוי
בעלי עניין עבור הפרויקט
על ידי התבוננות ואיסוף
מידע, ניתן לגזור דרכי פעולה מתאימים עבור הפרויקט. ככל שהאינטרסים של בעלי העניין
בפרויקט ידועים יותר, כך ניתן להעריך ולמקד אותם טוב יותר. לאחר ביצוע ניתוח של בעלי
העניין, על בסיס זה ניתן לפתח אסטרטגיית שיווק ותקשורת. בהתאם לכך ניתן לקבוע
באילו אמצעים ניתן להשתמש כדי להגיע לבעלי העניין שזוהו בצורה הטובה ביותר.
כלים שיווקיים
העוזרים במהלך שיווק פרויקטים
על מנת לבדוק פרטים נוספים בתחום של חשיבות של שיווק פרויקטים כבר בשלב ההתחלתי וחשיבות ו של שיווק פרויקטים כבר בשלב ההתחלתי עליך לבדוק כאן: channel22.co.il
הכלי השיווקי החשוב
ביותר ליישום שיווק פרויקטים הוא חברי צוות הפרויקט עצמם. עליהם להיות מודעים לכך
שהם מבצעים שיווק פרויקט באופן מודע ולא מודע בכל עת באמצעות כל פעולותיהם. באמצעות מידע הפרויקט הזמין לאחר תכנון
הפרויקט, ניתן להסביר את הפרויקט בפני גורמים חיצוניים. מידע זה צריך להיות באיכות
טובה על מנת לאפשר הזדהות מיטבית עם הפרויקט. האחריות לשיווק פרויקטים הולם היא תמיד של מנהל הפרויקט. במקרה של פרויקטים או תוכניות גדולות, יש
בדרך כלל תפקיד פרויקט מוגדר במיוחד ואדם אחד או כמה אנשים שאחראיים על הנושא.
התיאום עם מנהל הפרויקט חייב להתבצע כמובן באופן רציף.